Decyzja o założeniu własnej działalności gospodarczej oraz przejście na tak zwane „swoje” poza zapewnieniem nam niezależności rodzi ze sobą również szereg obowiązków, o których nie należy zapominać. Przede wszystkim chodzi tu o kwestie związane z prowadzeniem firmy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Oczywiście to, do czego będziemy zobowiązani w związku z wyżej wymienionymi, ma związek z branżą w jakiej będziemy działać. Przykładem, który szerzej omówimy w przedmiotowym artykule będzie biuro rachunkowe.

Jak założyć biuro rachunkowe?

Najważniejszym aspektem, od którego w ogóle powinniśmy rozpocząć nasze działania jest zarejestrowanie działalności w odpowiednim urzędzie. W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych procedura ta jest znacznie uproszczona i wiąże się przede wszystkim z dokonaniem wpisu do CEIDG. Jeżeli jednak podejmiemy decyzję o tym, że chcielibyśmy założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, musimy dokonać wpisu do KRS, posiadać kapitał zakładowy, a także umowę spółki zawiązaną w obecności notariusza.

Program księgowy do biura rachunkowego – jaki wybrać?

Kiedy zarejestrujemy już naszą firmę, kolejnym krokiem w celu jej rozbudowania jest zaopatrzenie się w odpowiednie oprogramowanie do księgowania. Jest to niezwykle istotne, ponieważ to ono będzie postawą naszej codziennej pracy w związku z tym warto zadbać, aby pochodziło z najwyższej półki. Aby mieć pewność, że takowe zostało przez nas wybrane powinniśmy niewątpliwie przejrzeć ofertę dative.com.pl i wybrać takie, które w naszej ocenie sprawdzi się najlepiej. Jeśli chodzi o atuty podjęcia współpracy z tego typu firmami, to jednym z nich jest to, że otrzymały one status autoryzowany Partner Comarch. Jak wiadomo, aby móc go uzyskać, należy spełnić szereg kryteriów narzuconych przez producenta w związku z czym Comarch Partner jest niewątpliwie godny zaufania i warto podjąć z nim współpracę.

Na co zwrócić uwagę podczas prowadzenia biura rachunkowego?

Kolejnymi istotnymi kwestiami są niewątpliwie sprzęty, jakie zostaną przez nas zakupione do biura, a także sama jego lokalizacja. Pamiętajmy o tym, że klient bardzo często podejmuje decyzję o współpracy z tą, a nie inną firmą właśnie na podstawie lokalizacji jej biura. Jeżeli jest ona w miejscu, do którego łatwo dojechać, to możemy liczyć się z tym, że mamy już osiągniętą połowę sukcesu w procesie pozyskiwania klienta. Oczywiście najważniejszymi kwestiami jest profesjonalizm danego biura, ale wyżej wspomniane kwestie też mają duży wpływ.