Jak integrować pracowników?

Każdy pracodawca, czy właściciel firmy, który posiada zespoły pracowników odpowiedzialnych za konkretne działania, chciałby aby grupy były ze sobą zżyte. Dzięki temu sama praca staje się łatwiejsza, ponieważ gdy dane osoby znają swoje mocne i słabe strony, to są w stanie je wykorzystać tworząc zgrany zespół, który dobrze radzi sobie z zadaniami. Potrafi podzielić się pracą w taki sposób, aby rzetelnie i w krótkim czasie wykonywać powierzone zadania.

Czym jest team building?
To zwrot zaczerpnięty z języka angielskiego, oznacza budowanie drużyny. Jest niezwykle istotny w procesie prowadzenia biznesu. W Polsce ta metoda skupiająca się na integracji pracowników dopiero się rozwija, jednak w innych krajach jest już niezwykle doceniana i stosowana przez większość firm. Team building składa się na wiele czynności oraz działań, które mają na celu poznanie się przez osoby będące w danym zespole oraz naukę współpracy, akceptacji(organizuje się imprezy integracyjne, spotkania, wyjścia do kina, czy parków rozrywki). Jest zaprzeczeniem anonimowości, która występowała dotychczas w wielu większych firmach, w których każdy miał swoje zadania do wykonania, a pracownicy mieli ze sobą minimalny kontakt. Obecnie pracodawcy widzą siłę w tworzeniu teamów, czyli grup i zespołów, które nie tylko szybciej i lepiej wykonywają obowiązki(poprzez wzajemne rozwiązywanie problemów, pomoc, rady, podział zadań), taki rodzaj pracy sprawia, że sama atmosfera czasu spędzanego w biurze jest dla pracowników korzystniejsza, przyjemniejsza. Są więc bardziej produktywni i mają pozytywne nastawienie do obowiązków, bo wiedzą, że mogą liczyć na innych.

Więcej: Imprezy integracyjne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *