Czego jeszcze powinniśmy wymagać od grafika, który projektuje nam opakowania na produkty, które sprzedaje nasza firma, co jeszcze może okazać się ważne, co koniecznie powinniśmy przedyskutować i przemyśleć oprócz niesamowicie ważnej rzeszy odbiorców naszych usług albo artykułów?

W zaprojektowaniu dobrego opakowania liczy się przede wszystkim czytelność i nie musi ona być wcale tożsama z tym, ze będzie ono kolorowe i wręcz krzyczące w kierunku osób, które je mijają. Ważne, aby było adekwatne do tego, co znajduje się w środku – nikt nie będzie marnował cennych minut spędzanych w supermarkecie na to, aby wytropić czy w tym ładnym, czerwonym pudełku z błyszczącego kartonu znajdują się ciastka czy może makaron? Dlatego potencjalny odbiorca powinien już w pierwszej sekundzie patrzenia wiedząc, że te torebki papierowe zawierają w środku orzechy, a inne żurawinę albo suszone owoce. Można to uzyskać różnymi środkami, jednak chyba najczęściej stosowanym jest przezroczysty element, w który wyposażony jest na przykład papier do pakowania czy plastikowa torebka – pokazuje on, co kryje się w środku i bardzo często to wystarczy, żeby komuś ślinka pociekła na widok słodkiego ciasta marchewkowego. Stąd już tylko sekunda do decyzji o wrzuceniu owego opakowania z ciastem do koszyka i zapłaceniu za nie.

Jeśli jednak artykuł nie bardzo nadaje się do pokazania (na przykład w wypadku gotowego miksu na babeczki) – najlepiej zrobić mu zdjęcie i pokazać na opakowaniu w odpowiedni sposób i w dobranej kolorystyce.

Źródło: hurtownia opakowań jednorazowych